-

Levent Kırca ateist mi - dini inancı nedir?

17 Mart 2013 Pazar yazildi.
Sponsorlu Bağlantılar


Levent Kırca'ya 'ateist misiniz' diye soruldu. Yanıtı şaşırtıcıydı. Ünlü tiyatrocu, sahneye duayla çıktığını söyledi.
Levent Kırca radikal çizgiye savrulduktan sonra yaptığı ilginç çıkışlara devam ediyor. Perinçek'in kanalı Ulusal TV'nin Genel Müdürü olan Kırca, "İçeri atılmadım ama dışarda hapsedildim" iddiasında

Türkiye'nin şeriata doğru gittiğini önü süren Kırca, "Ateist değilim. Evimden çıkarken de sahneye çıkarkenden de dua ederim" diyor.

Levent Kırcaya ateist misiniz sorusu! |  görsel 1
İşte Levent Kırca ile yapılan söyleşiden önemli bölümler;

YASAKLANMAZSA OYNAYACAK!

-Biliyorsunuz televizyonlar bana yasak, tiyatro yapabiliyorum. (...) Şimdi de ‘İçeridekiler’ adlı oyunu hazırlıyorum. Bildiğiniz gibi içeride olan paşaları, gazetecileri anlatan bir oyun bu. Önüme engel koymazlarsa, bu oyunu da sahneye taşıyacağım. Biliyorsunuz ‘A­zınlık’ oyunuma AKP tarafından iki soruşturma açıldı.
USTA TAKTİK DEĞİŞTİRDİ

Sahnede yaptıklarım, ‘Olacak O Kadar’daki parodilerimden çok daha sert ve dik. Ne­dense şimdilik ses çıkarmıyorlar. Eskiden “Ben Ergenekon savcısıyım” diyordu usta (Başbakan) şimdi “Yazıktır yahu, bu adamlar içerde” diyerek taktik değiştirdi.

HİÇ BU KADAR AĞIRI OLMAMIŞTI

Bizim gibi demokrasisi tartışılan ülkelerde bir sanatçının yaşaması elbette çok zordur. Elbette sansür ve baskı her za­man vardı bu ülkede. Ancak bu kadar değildi. Bugün artık karikatür çizen adam tutuklanıyor. Bugün artık adam kitabın­dan değil taslağından tutuklanıyor. Bugün içerde tutulan 100 küsur gazeteci “Bizim suçumuz nedir?” diye haykırıyor. Bu insanların suçu Atatürkçü olmaktır. Bugün öyle bir gün ki, esas oğlan Acun’un (Ilıcalı) bile programına katılan çocuğun formasındaki Türk Bayrağı örtülüyor. ‘İçeridekiler’ oyunumda bunların hepsi var.
BENİ DIŞARDA HAPSETTİLER

İddia ediyorum, beni bu hafta ‘Olacak O Kadar’ programıyla televizyona çıkarsınlar, o kanaldaki reyting sıralamasında ilk beşe girerim. Beni hapse atmıyorlar ama dışarda hapsediyorlar, elimi kolumu bağlıyorlar. Keşke vatansever bir işada­mı çıkıp programı desteklese de yine parodilerimi ekrana taşısam. Öyle güzel malzemeler var ki!

VATANSEVER BİR İŞADAMI ARIYORUM

Ne yazık ki mizah ola­rak sunulan filmler ortada, sitcom’lar ortada. Mesajı olan mizah ise yasak. Keşke yine bir vatansever işadamı çıksa ve bir sinema filmi için destek olsa da Silivri’de yatanların filmini yapabilsem. Gelecek kuşaklara kalması için çok önemli. Bazı vatansever işadamları çıkıp “Levent Bey, size destek olurum ama lütfen benim adımı açıklamayın” diyor. Sadece bu durum bile memleketin ne halde olduğunu gözler önüne seriyor işte.
GAYRİ RESMİ BU ÜLKEDE ALKOL YASAK

Eskiden Anadolu turnesine çıkınca, akşam oyunumuzu oynar, ardından belediye başkanı ya da em­niyet müdürüyle yemeğe çıkar, birer kadeh içip öyle oteli­mize gidip yatardık. AKP’den sonra turnelerdeki bir iki ka­dehlik keyifler de ortadan kalktı. Resmi değil ama el altın­dan alkol yasaklandı. Türkiye’yi çok gezdiğim için bu ya­sağı en iyi gören kişilerden biri de benim.

UÇAKLARDA ÇAFŞAF NİYE YOK

Türk Hava Yol­ları’na gelince; Valla bizim uçakların üzerinde çarşaf niye yok, ben ona şaşırıyorum. Uçağı bırak, bir süre sonra sokakta alkollü dolaşanları falakaya yatırırlarsa hiç şaşmayacağım. Hadi bakalım, Türk Hava Yolları’nın şerefine içiyorum.

SAHNEYE DUAYLA ÇIKARIM

Ateist bir adam değilim. Evimden çıkarken de sahneye çıkarken de duamı ederim. Ben bunu bugüne kadar hiçbir röportajımda söylememişken, şimdi söylemek mecburiyetinde kalıyorum. Çünkü benim derdim dinle değil. Beni dinle karşı karşıya koymasınlar diye söylüyorum.

TÜRKİYE ŞERİATA DOĞRU GİDİYOR

Şeriata doğru giden Türkiye’de elbette kadın ezilecektir, dövülecektir, örtünecektir. Atatürk, seçme ve seçilme hakkını Fransa’dan önce teslim etmiş kadınlarımıza. Bugün bunun üstünü örtüyorlar.
ÖLÜP DE SEVİNDİRMEM

Kalbimde ritim bozukluğu var ve 2000 yılından beri onunla yaşıyorum. Ancak ölüp düşmanları sevindirmem.

PARA SIKINTISI VAR MI?

Elbette maddi sıkıntılarım var. Kiram var, şuyum var, buyum var.

ADAY OLACAK MI?

İşçi Partisi bana “Gel seni şuradan aday yapalım” derse, belediye başkanlığına adaylığımı koyarım elbette. Kadıköy olabilir, Beşiktaş olabilir.
(internethaber.com)

0 yorum :

Lütfen Yorumunuzun anlaşılır ve imla kurallarına uygun olmasına dikkat ediniz.

-