-

ODTÜ'ye Sahip Çık: Öğrencime Dokunma kampanyası

27 Aralık 2012 Perşembe yazildi.
Sponsorlu Bağlantılar

Başbakan'ın açıklamasının ardından ODTÜ'yü kınayan mesajlar yayınlayan rektörlüklere karşı, öğretim elemanları başlattıkları "ODTÜ'ye Sahip Çık: Öğrencime Dokunma" kampanyasına kısa sürede 4000 imzaya ulaşıldı.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın Orta Doğu Teknik Üniversitesi'nde (ODTÜ) yaşanan polis şiddeti ve gözaltılarla ilgili öğrencileri ve öğretim üyelerini hedef göstermesinin ardından rektörlüklerden gelen ODTÜ'yü kınama mesajına karşı akademisyenler imza kampanyası başlattı. "ODTÜ'ye Sahip Çık: Öğrencime Dokunma" adlı imza kampanyasın akademisyenler "ODTÜ'nün yanındayız" mesajı veriyor.
Emniyet güçlerinin 18 Aralık'ta Başbakan'ı protesto eden öğrencilere şiddet uygulamasını ve gözaltıları protesto ederek, ODTÜ Rektörlüğü'nün konuyla ilgili açıklamasının sahiplenildiği kampanya, ikinci gününde 4000 imzaya yaklaştı.
Kampanyanın metni şu şekilde:
"Bir öğretim elemanı olarak ben;
18 Aralık 2012 tarihinde ODTÜ'de gerçekleştirilen protesto gösterisine karşı emniyet güçleri tarafından uygulanan şiddeti ve bu olayları sayfalarında, ekranlarında görmezden gelen ya da çarpıtarak veren medya organlarını kınıyorum ve protesto ediyorum.
Buradan yetkililere seslenmek istiyorum: attığınız gaz ve ses bombaları benim üniversiteme düşmüş, sıktığınız sular benim üniversitemi tahrip etmiştir. Kırılan camlar, zarar gören derslikler ODTÜ'ye değil benim üniversiteme aittir. Yaralanan ya da gözaltına alınan öğrenciler benim öğrencilerimdir. Uyguladığınız şiddet nedeniyle ara vermek zorunda kalınan ders benim dersim; harap olan laboratuvar benim laboratuvarım; hasar gören araç benim aracımdır.
Biliyorum ki, emniyet güçleri tarafından uygulanan bu şiddete bugün sesimi çıkarmazsam, yarın yaşanabilecek olaylardan ben de sorumlu olacağım.
Biliyorum ki, "Eğitim araştırma faaliyetlerini engellemeyen ve çevreye zarar vermeyen protestoları özgürlük ortamının parçası olarak" gördüğümü bugün açıkça ifade etmezsem, yarın yaşanabilecek anti-demokratik baskılara göğüs gerebilecek cesareti bir daha gösteremeyeceğim.
Biliyorum ki, bugün sessiz kalır, demokratik haklarımı savunmazsam, bu anti-demokratik uygulamalar gittikçe yaygınlaşacak ve yarın hepimiz için çok geç olacak." (BK/HK)
Kampanyaya bu adresten destek verebilirsiniz.

0 yorum :

Lütfen Yorumunuzun anlaşılır ve imla kurallarına uygun olmasına dikkat ediniz.

-