-

O Ses Türkiye'de Filiz Aydın vakası

29 Kasım 2012 Perşembe yazildi.
Sponsorlu Bağlantılar


'O Ses'lere Bir Haller Oldu |  görsel 1
Geçen Pazartesi (19.11.2012) akşamı O Ses Türkiye yarışmasına Nur Cennet Uçar isimli yarışmacı damga vurmuştu. Yarışmacının; jüri üyelerine karşı lakayıt ve laubali tavırları karşısında Acun Ilıcalı'nın duruma müdahale etmesine rağmen, kendini toparlayacağı yerde bu rahatsız edici davranışlarını sürdürdü ve yarışmadan diskalifiye edildi. Zaten bu yarışma Nur Cennet Uçar'ın ilk deneyimi değilmiş. Yarışmacı 6 sene önce de Popstar Alaturka'ya katılmış ve oradaki jüri üyelerindan Bülent Ersoy ve Armağan Çağlayan ile söz dalaşına girmiş. İzlediğim ve gözlemlediğim kadarı ile Nur Cennet Uçar'ın sergilediği bu dengesiz ve haddini aşan türden davranışlarının altında özel bir kasıt yok. Mizacı ve karakteri böyle gelişmiş. Çünkü yapmış olduğu bu tür davranışların, neden rahatsız edici olduğunu bile anlayamıyordu. Hatta bu kadar tepki gördüğü için çok şaşırmıştı. Ancak sorunlu tavırları o kadar göze batıyordu ki, görmezden gelmek mümkün değildi. Haliyle de Acun Bey tarafından yarışma dışı bırakıldı.
Bu Pazartesi (26.11.2012) akşamı yayınlanan O Ses Türkiye'de ise ilginç bir olay daha yaşandı. Yarışmaya Antalya'dan katılan Filiz Aydın isimli yarışmacı, ilginç ve dengesiz tavırlarıyla jüri üyelerini ve ekran karşısındaki izleyicileri şaşırtmayı başardı. Filiz Aydın'ın sergilediği performansa, jüri üyelerinden dönen tek isim Hadise oldu. Önce herşey normaldi. Yarışmacı ile hem Hadise, hem de diğer jüri üyeleri arasında sıcak bir diyalog geçti. Yarışmacı: "Bana dönmeyen jüri üyelerini de çok seviyorum. Hiç kimse dönemeseydi de aynı şeyi söyleyecektim. Hepinizi çok seviyorum!" tadında bir konuşma yaptı. Hatta Hadise geçen hafta yaşanan Nur Cennet Uçar olayına isim vermeden gönderme yaparak, Filiz Hanım'ı "saygı ve sevgi dolu" duruşundan ötürü tebrik etti. Bunun üzerine de yarışmacı son olarak başta Hadise olmak üzere, bütün jüri üyelerini öpmek istediğini söyledi. Ne olduysa da ondan sonra oldu zaten. Başta jüri üyeleri, sonrasında da bizler adeta deja vu yaşadık.
Geçen hafta Nur Cennet Uçar'ın kendisine dönmeyen jüri üyelerine: "Sen neden dönmedin bana bakayım?" tarzında yaptığı konuşmaların bir benzerini, bu defa da Filiz Aydın yapmaya başladı. Tüm jüri üyelerini öptükten sonra gitmek için yola çıkan yarışmacı birden dönüp: "Ama bir dakika kimi seçtiğimi sormadınız. Ama belli zaten!" diyerek işaret parmağı ile Hadise'yi gösterdi ve artistik hareketlerle konuşmasına devam etti: "Ne yapayım ama dönseydiniz! Durun beni hemen göndermeyin, ben sahneden kimi seçtiğimi söylemek istiyorum. Bana Hadise Hanım döndü, hiç ummamıştım gerçekten. Bileğime iki jüri üyesinin adını yazmıştım, ikisi de dönmedi. Beni hayal kırıklığına uğrattığınız için teşekkürler ediyorum. Hadise Hanım sizi seçiyorum!" deyince tüm jüri üyeleri şok geçirdi. Başta daHadise…
Hülya Avşar: "Ben mi seni hayal kırıklığına uğrattım. Bileğine bakabilir miyim?" deyince, Filiz Aydın önce: "Hayır, söylemeyeceğim!" dedi, sonra inip Hülya Avşar'a bileğini gösterdi. Bileğinde; Hülya Avşar'ın ve Mustafa Sandal'ın isimleri yazılıydı. Tüm bu olayları şaşkın bakışları altında izleyen HadiseAcun Ilıcalı'ya dönüp: "Ben demin boşu boşuna mı konuştum?" deyince, Hülya Avşar da yarışmacıyı: "Hadise'ye ayıp oluyor biraz galiba!" diyerek uyardı. Hadise de: "Hayır kesinlikle ayıp olmuyor. Ama ben tek senin tavrını anlayamadım. Yani geldin buraya, birden bir şov yaptın. Tekrar oraya çıktın. Ne gerek vardı? O kadar sıcak çıktın sahneye. Yakıştıramadım!" deyince, Filiz Aydın çark etti ve Hadise'nin elini tutarak: "Özür dilerim. Affedin beni!" diyerek sahneden ayrıldı. Jüri üyelerindeki şaşkınlık ise henüz geçmemişti.
Bana göre bu yarışmacının geçen haftaki yarışmacıdan en bariz şekilde ayrılan tarafı, tüm tavırlarını bilinçli bir şekilde sergiliyor olmasıydı. Saçından, makyajından, giydiği kostüme kadar oraya kendini göstermeye gelmiş ve hazır sahneye çıkmışken dikkatleri üzerine çekmek için her türlü manevrayı yapmaya hazır bir yarışmacı izledik biz bu hafta… Nur Cennet Uçar da büyük tepki topladı, hatta diskalifiye edildi ama bu yarışmacı beni Nur Cennet'ten daha fazla rahatsız etti. Çünkü hareketleri baştan sona şov amaçlıydı. Elinde olmadan böyle davranmış değildi yani… Nur Cennet'in tavırları ise daha kontrolsüzce ve plânsız - programsızcaydı. Gösterdiği davranışsal sorunlar, kişiliğinin bir yansımasıydı. Filiz Aydın için ise kesinlikle aynı şeyi düşünmüyorum. Resmen sağ gösterip, sol vurdu. Yaptığı şey akıllıca mıydı? Orası tartışılır. Kimse aptal değil, hele de Acun Ilıcalı… Filiz Aydın; bundan sonra yapacağı hareketlere ultra dikkat etmek zorunda bence… Evet istediği oldu, dikkatleri üzerine çekmeyi başardı. Ama bu durum onun tepki de çekmesine neden oldu. Hem de fazlasıyla…
O Ses Türkiye ile ilgili olarak dikkatimi çeken diğer bir konu da bu seneki yarışmacıların, geçen sene katılanlara oranla daha stratejik ve plânlı olmaları. Hatta çoğu bunu kendi ağzıyla söyledi. Geçen seneki yarışmayı dikkatlice izlemiş olan yarışmacılar, en az jüri üyeleri kadar stratejik düşünmeyi öğrenmişler ve kendilerine dönen jüri üyelerini seçerken söyledikleri gerekçeler: "Şu ismi seçiyorum, çünkü stratejik düşünüyorum!" şeklindeydi. Bu durum yarışmanın geneli için iyi mi oldu, kötü mü bilinmez. Sanırım bunun cevabını da yarışmanın akıbetini izledikçe hep birlikte öğreneceğiz.
Yazan: Katharsis

0 yorum :

Lütfen Yorumunuzun anlaşılır ve imla kurallarına uygun olmasına dikkat ediniz.

-