-

Başbakan Erdoğan öğretmenleri hafife aldı - Öğretmenler özür bekliyor

26 Mayıs 2012 Cumartesi yazildi.
Sponsorlu Bağlantılar

Vatan gazetesinin haberine göre, Başbakan Erdoğan’ın, öğretmenler için az çalıştıklarını, daha fazla tatil yaptıklarını ve diğer memurlardan fazla kazandığını söylemesi eğitimcilerin tepkisine neden oldu. Eğitim sendikaları, öğretmenlerden özür dilenmesi gerektiği görüşünde

Başbakan Erdoğan, zam pazarlığıyla ilgili sonuç alamamalarının ardından memurlarla birlikte yaptıkları grevle ilgili olarak öğretmenlere yüklendi. Başbakan Erdoğan, öğretmenlerin az çalıştığını, bol tatil yaptığını ve diğer memurlardan daha fazla aldığını söyleyerek eğitim camiasının büyük tepkisine neden oldu. Bu camiada en çok saygı duyduğu kesimin öğretmenler olduğunu söyleyen Başbakan Erdoğan konuşmasında,”Onlara ek ödenek olarak resen 100 lira daha verelim. Bir öğretmenin en düşük olanı 1624 lira alıyor. Ne karşılığı alıyor? Haftada 15 saat karşılığı alıyor. Peki, düz bir memur ne kadar çalışıyor? 40 saat. 40 saat için bu rakamın altında alanlar da var. Öğretmen ek ders verirse, bunun üstünde alıyor. Bir de tatili var. Yılda iki ay. Düz memurun tatili ise 20 gün. Şimdi soruyorum; bu haksızlık değil mi? Bundan sonraki süreç hakem heyetine gidiyor. Nihai kararı verecek” sözlerini söylemişti. Bu sözler karşısında ise eğitim sendikaları Başbakan Erdoğan’ın özür dilemesi gerektiğini söyledi.


“Tüm öğretmenlerden özür dilemeli”

- Türk Eğitim Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk: “Başbakan Erdoğan tüm öğretmenlerden özür dilemelidir. Öğretmenler eğitim-öğretim saatleri dışında da çalışmaktadır. Ek ders ücretlerine gelince, ülkemizde her öğretmen ek ders ücreti almıyor. Sadece sınıf öğretmenleri ek ders ücreti alabiliyor. Ayrıca ek ders sadece eğitim döneminde alınıyor. Diğer yandan OECD’nin Raporunda ülkemizde ilköğretimde görev yapan bir öğretmenin başlangıç maaşı yıllık 25 bin 536 dolardır. Aynı raporda Lüksemburg’daki öğretmenin maaşı yıllık 51 bin 799 dolar, Danimarka’da ise başlangıç için 46 bin 950 dolardır. Öte yandan Ulu Önderimiz Atatürk’ün sözünü hatırlatmakta fayda var. Atatürk, ‘Paşam vekil maaşlarını düzenleyeceğiz, ne kadar verelim?’ sorusuna, ‘Öğretmen maaşlarını geçmesin’ demişti. “

“AB ülkelerinde daha az çalışıp daha çok kazanıyor”

- Eğitim Sen Genel Başkanı Ünsal Yıldız: “Başbakan Erdoğan’ın sözlerini üzüntü ile karşıladık. Başbakan Erdoğan öğretmenlerin fazla maaş aldığını söylüyor. Ancak hiç AB ülkelerine bakmıyor. Bugün AB ülkelerinde bir öğretmen aylık en az 2 bin dolar alıyor. Bu rakam minimum değerdir. Ayrıca Türkiye’ye göre yüzde 30 daha az derse girmektedirler. Yani daha fazla maaş alıp daha az çalışıyorlar. Ayrıca bizi itibarsızlaştırıyorlar, yalnızlaştırıyorlar. Her mesleğin kendine özgü bir çalışma şekli vardır. Eğitim emekçileri en fazla 43 gün tatil yapar. Bunun dışındaki tatil denilen zaman da eğitim dışı zamandır. Bu dönemde seminerler, eğitim dönemine hazırlık ve sınavlar vardır. Bunları öğretmenler yapar.”

“Başbakan Erdoğan öğretmenleri derinden üzdü”

- Eğitim-Birsen Basın Yayın Sekreteri Ali Yalçın: “Başbakan Erdoğan’ın yanlış brif edildiğini düşünüyoruz. Öğretmenlerin çalışma süreleriyle ilgili Başbakan Erdoğan’ın sahip olduğu bilgilerin doğru bilgiler olmadığını, kendisinin yanıltılmış olabileceğini düşünüyoruz. Öğretmenlik mesleği sadece sınıfa girdiği ve çıktığı süreyle ölçülen bir meslek değildir. Meslekler içerisinde eve tek iş götüren meslek öğretmenlik mesleğidir. Eşitlik adına eşitliği sağlayamayan bürokrasinin burada suçunu bastırmak ve kendi adına aciziyetlerini örtmek için Başbakan Erdoğan’ı yanlış brife ederek sendikaların haklı talebini perdelemek adına Başbakan Erdoğan’a fatura ettiklerini görüyoruz. Dolaysıyla, bunun doğru bir yaklaşım olmadığını Başbakan Erdoğan'ın öğretmenleri derinden üzdüğünü ve yaraladığını ifade etmeliyiz.”

0 yorum :

Lütfen Yorumunuzun anlaşılır ve imla kurallarına uygun olmasına dikkat ediniz.

-