-

55 Öğretmen sözü neden tutulmadı - Atama bekleyen öğretmenler

18 Mayıs 2012 Cuma yazildi.
Sponsorlu Bağlantılar

55 Bin Öğretmen ataması sözünü tutmayan devlete, atanamayan öğretmenlerin tepkisi büyüyor. Kendilerine verilen sözlerin tutulmadığını belirten öğretmenler, sosyal medyada seslerini duyurmaya çalışıyorlar..
Konuyla ilgili oluşturaln facebook sayfası ve blogda yapılan açıklamalar şu şekilde:

55 bin atama sözunden kalan 44 bini almak için kurulan hala 28 bin alacağı olan atama bekleyen öğretmenler birliği 
ATA_BİR hakkımızı alana kadar mücadeleye devam edecegiz...

Türkiye OECD ülkeleri arasında öğretmen ihtiyacı bakımından 150 bin ihtiyaç ile birinci sıradadır. 2011 sınavından önce 2010 KPSS puanı ile 65.922 öğretmen ve on binlerce memur atanırken,
2011 KPSS ile ise sadece 27.544 öğretmen atanmış ve tek yıl puanı geçerli olmadığı için KPSS P3 puanıyla hiç memur atanmamıştır. Bu atama son 7 yılın en düşük ataması olmuştur. Önceki yıllara göre 85 puanı geçen çok daha fazla sayıda binlerce branş öğretmenliği mezunu hocamız 2011 yılında atanamamıştır.

24 Mart 2012 tarihinde TGRT televizyonunda Sayın Bülent Arınç’ın[1]: “… sayı veremem ama haziranda atama yapacağız, bu boş bir vaat değil, sabretsinler” diye vurguladığı 2012 KPSS öncesi haziran atama vaadi, on binlerce öğretmeni ümitlendirmiştir.


Meclis kürsüsünde önceki Milli Eğitim Bakanı Sayın Nimet Çubukçu’nun 55 bin atama sözü 2011 Ağustos için verilmişti. Ak parti genel başkan yardımcısı ve parti sözcüsü Sayın Hüseyin Çelik’in[2] secim öncesi atamalara 11 mart 2011 de karşı çıktığını belirtip 55 bin atama sözünü aynı şekilde kamuoyuna duyurduğu söze karşılık 35 bin atama seçim endeksli olarak 35 bin atama haziran 2011 ve 6 Temmuz 2011 de sınavdan önce yapılarak 2011 sınavına çok sıkı çalışanlara açık bir haksızlık yapılmıştır. Adeta sizin 17 yıllık okul hayatınız ve başarılarınız önemli değildir denmiştir. Çünkü son yılların en düşük ataması 2011 puanıyla (2010 Ağustos ve 2011 Şubatta toplam 27 bin olarak) yapılmıştır.

2012 Haziran'da 28 Bin Öğretmen Ataması Yapılmalıdır

Aynı zamanda AKP Milletvekillerinden Ahmet AYDIN, Aydın ŞENGÜL[3] ve daha birçok vekil kesin atama olacağını söyledi. Resmi atama haberini bekleyen on binlerce öğretmen adayı çok zor durumdadır. İntihar eden (4 yılda 31 kişi), evlenemeyen ya da evlenip geçinemeyen binlerce yeterli puanı yapmış ve ataması yapılmamış aday vardır.



6 Temmuz 2011’de fen öğretmenliği taban puanı 83 puana geriledi ve 3 gün sonraki sınavda aldığım 86.734 puanla Hakkari'ye bile atanmadık. 2010 Milli Eğitim Şura kararları yürürlüğe girmemiş, 4 ve 5. sınıf fen derslerine sınıf öğretmenleri girmiş, atama sayıları son atamada 639 fen mezununa karşın 4900 sınıf öğretmeni ataması olmuştur.



Önceki yıllara nispeten 2011 yılında ücretli öğretmen sayısı 77 bine, öğretmen açığı ise 150 bine yükselmiştir. On binlerce öğrenci öğretmen hayali, on binlerce öğretmen de öğrenci hayali kurarken birçok branşta atanmama oranı yüzde 98’e yükselmiştir.



Bütçe sorun veriyorsa biz, 4 milyar dolar harcanan akıllı tabletlerden önce öğretmen açığının yüzde 10-20 oranından daha fazla bir oranda karşılanması için kullanılmasının daha uygun olduğunu düşünüyoruz.

Maliye Bakanı geçen haftalarda, Milli Eğitim'in ihtiyaç duyacağı bütçenin sağlanacağı ve bütçenin müsait olduğunu belirtmiştir. Ancak 23 Nisan günü Zaman muhabirinin atamaya ilişkin sorusuna, Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer: ‘haziranda atama şansımız yok bunun için devletin kadro vermesi gerekir’ diye belirtmiştir. Aynı bakan Şubat atamasından önce de: ‘atama yapmayacağız, atama bekleyenler kendilerine başka iş bulsunlar’ diye 2 ayrı televizyonda söylemişti. Ona rağmen hükümet öğretmen atamasına sahip çıkarak 2012 Şubatında atama sağlamıştı.



Burada kendimden de örnek vereceğim ancak sorun öğretmensiz öğrenciler dahil yüz binleri kapsamaktadır. Benimkisi sadece bir örnektir. Diğer önemli örnekte ekte belirttiğim Türkçe öğretmenliği mezunu bir arkadaşımızın babasının feryadıdır.

Ben ortaokul döneminde ve ortaokuldan sonra üç yıl hamallık yaptım. Babam okumamı istemiyordu. Ancak 18 yaşında izlediğim bir diziden etkilenerek öğretmenlik mesleğini mesleki hedef olarak seçtim ve liseye tek başına kaydoldum ve Allah’a şükür liseyi birincilikle bitirdim ve puanım kırılmasına rağmen yüksek net yaptığım için Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği’ni kazandım ve o dönemde evlendim. Hanımımla birlikte sigortasız işlerde çalıştık ve okulumu zamanında bitirdim. 18 yaşından beri 12 yıldır öğretmenlik duasını ediyor, iki çocuğumu da gördüğüm eğitim ışığında iyi eğitsel şartlarda okutmanın duasını ediyoruz. Tüm bölümler tutarken Boğaziçi'nde öğretmenliği seçtim, pişman olmadım ve pişman olmamakta azimliyim...

Yeterli puanı yapmış adaylar olarak gittikçe artırılan öğretmen açığına rağmen ataması yapılmayan öğretmenler Sayın Dinçerin dediği gibi başka işler de aramıştır ancak çoğu zaman eğitim fakültesi mezunu olduğu için reddedilmiştir ve ben 8 ay 3bin TL harcayarak, kurslara giderek ve onlarca kuruma başvurarak Boğaziçi mezunu olduğum halde hiçbir iş bulamamış ve kirayı ödeyemediği için 2 çocuğuyla beraber kışın ortasında kapı dışarı edilmiş ve 30 yaşında SGKsı hiç olmayan sürekli part time işlerde çalışan birisiyim. Ben 86,734 puanla 300.000 aday arasında 7900. olarak yüzde 2 civarında başarı gösterdim ancak 2011 yılındaki ortalama atama sayısının çok altındaki atama sayısından ötürü taban puan 86.9 oldu. Ve ben öğretmen olmak istiyorum.


2010'da ortalama fazlası yapılan atamanın faturasının bize kesilmesini istemiyoruz.

55bin atama sözüne güvenip dershanelere giden, borca giren, tüm yılını gece gündüz ders çalışmaya veren 2011 KPSS mağdurlarının birçoğu tekrar sınav için aynı zamanı verecek imkânı bulamayacaktır.

Allah muhafaza haziranda atama olmazsa taban puanlar her ağustosta yükseldiği için, yeterli puanı 2011’de gece gündüz çalışarak almış olan özellikle binlerce branş öğretmeni ve aileleri bu yıl 3.kez üzülecektir.



Üst düzey ve en yetkili bakanların vaatleri karşısında Devlete güvenin yarının öğretmenleri nezdinde sarsılmamasını önemli buluyor, 2010 ve 2011 yılları haziran aylarında olduğu gibi 2012 KPSS öncesinde de uygun görülen sayıda atama temennisinde bulunuyor, hayırlı haberleri bekliyoruz.

0 yorum :

Lütfen Yorumunuzun anlaşılır ve imla kurallarına uygun olmasına dikkat ediniz.

-