-

Açıköğretim öğretmenlik bölümleri kaldırıldı

24 Nisan 2012 Salı yazildi.
Sponsorlu Bağlantılar

Açıköğretim öğretmenlik bölümleri uzun zamnadan beri kaldırılcağı şeklinde söylentiler gerçekleşerek,Yök açıköğretim ve uzaktan eğitim öğretmenlik bölümlerini kaldırdı.Açıköğretim öğretmenlik bölümlerinin kaldırılacağı ile ilgili daha önce bir haberde belirtilmişti.

2012- 2013 eğitim yılında uygulanması planlanan yeni sistemden eğitim fakülteleri de payını aldı. Eğitim Fakülteleri Dekanlar Konseyi Başkanı ve Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Dekanı Prof.Dr. Cemil Öztürk,“Aynı şekilde açık öğretim fakültesindeki öğretmenlik programları kapatılacak. Böylece hem atama bekleyen öğretmen sayısı azalacak hem fakültelerdeki kalite yükselecek” dedi.


Bunun ardından Yök somut bir adım atarak,üniversitelere göndermiş olduğu bir belge ile Açıköğretim ve uzaktan eğitim fakültelerinde bulunan öğretmenlik bölümlerinin kaldırılacağını bildirdi.Buna göre 05.04.2012 Tarihli Yükseköğretim Genel Kurul Toplantısında Alınan Kararlar çerçevesinde üniversitelere gönderilen belge de şunlar yer aldı:

“Yükseköğretim Genel Kurulu’nun 09.02.2012 tarihli toplantısında alınan öğretmenlik programlarında açık veya uzaktan eğitim sistemiyle lisans programlarına öğrenci alınmaması hususundaki kararı da dikkate alınarak 2012-1013 eğitim-öğretim yılı da dahil olmak üzere Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi bünyesinde yer alan Okul Öncesi Öğretmenliği ile İngilizce Öğretmenliği programları ile öğrenci alan mevcut uzaktan eğitim öğretmenlik programlarının öğrenci alımının durdurularak kapatılmasına,”

1 yorum :

  1. peki ya bilgisayar öğretmenliği kaldırıldı mı?(uzaktan eğitim)

    YanıtlaSil

Lütfen Yorumunuzun anlaşılır ve imla kurallarına uygun olmasına dikkat ediniz.

-