-

Burcu Kutluk Biyografisi - Burcu Kutluk Hayatı

15 Aralık 2012 Cumartesi yazildi.
Sponsorlu Bağlantılar


Burcu Kutluk doğum tarihi 27 Kasım 1978’de İstanbul'da dünyaya geldi.

Liseyi Galatasaray Lisesinde, Üniversitesi Yıldız Teknik Üniversitesi'dir.Okuduğu bölüm Fransızca Mütercim Tercümanlıktır. 1998-1999 yılı Best Model Of Turkey birincisi ve Dünya Zerafet Kraliçesi seçilmiştir.2000 yılından beri Türkiye ve Avrupa da mankenlik, fotomodellik ve dizi ve reklam oyunculuğu yapmaktadır. 


 İlk oyunculuk deneyimi Asmalı Konak dizisindedir. Daha sonra uzun sure yurtdışında, özellikle Hindistan da yasamak üzere ülkeden ayrıldı. Sanatçı aynı zamanda Yoga eğitmenidir. 


Sibel ARNA'nın Burcu Kutlukla yaptığı röportaj..

Mankenlik ve oyunculuk kariyerini bırakıp Hindistan’a giden Burcu Kutluk, 7 yıllık serüvenini tasarımcı olarak tamamladı. Lakshmi adını verdiği bir marka yarattı. Hint ipekleriyle üretilen koleksiyon ister evde, ister plajda bikini üstüne, ister gece çıkarken mini etekle giyilebilir.

Biz sizi model olarak tanıdık... 1998 Best Model of Turkey yarışmasında birinci olmuştunuz. Sonra oyunculuk da yaptınız. Ama şimdi tasarımcı olarak karşımızdasınız. Bu değişimi neye borçlusunuz?
- Modelliğe başladığımda 17 yaşındaydım. Oyunculuğu ilk kez Asmalı Konak dizisinde deneyimledim. İnsanın çok yönlü olduğuna inanıyorum. Tasarım yapmak çok yönlülüğe izin vermem ile ortaya çıktı. Hindistan’a gidince, o muhteşem kumaşları etrafımda görünce, bir şeyler yapmak istedim. Başlarda sadece kendim için etek ve elbiseler yaptım. Sonra arkadaşlarım için bir şeyler hazırladım. Derken iş büyüdü ve “Lakshmi”ye kadar geldi.

Hindistan’dan yoga hocası ve tasarımcı olarak döndünüz. Bir ülke, bir insanı bu kadar mı etkiler? 
- İnanılması zor geliyor biliyorum, ama Hindistan benim için dönüm noktası oldu. Dünya yıkılsa orada güvenli bir evim olduğunu biliyorum. Yoga hocalığı uzun bir yolculuğun sonucu. 7 senedir Hindistan’da işin köklerine kadar indim.




İsmi neden Lakshmi? 
- Lakshmi, Hindu dininde güzellik, bolluk, bereket tanrıçasıdır. Aslında bu inanışa göre tüm kadınlar tanrıça, tüm erkekler tanrı ve aslında hepimizin içinde bu güç var. Gücümüzün farkına varmamız gerek. Lakshmi insanın içindeki neşeli ve zarif tarafları sembolize ediyor.

EV KAVRAMININ KAFAMDAKİ TANIMI BİRAZ GENİŞLEDİ

Hindistan’ın sayfiyesi sayılabilecek Goa’dan ilham alıyorsunuz. Orada ne buldunuz? 
- Evet, kesinlikle Goa benim ilham kaynağım. Orası korunmuş bir bölge. Hem doğası çok güzel ve vahşi, hem de ilkel ve kolay. Güzel insanlar ve yaratıcı bir enerji var orada.
                                                     

Artık eviniz Goa mı? 
- Ev kavramı kafamda biraz genişledi. Kendimi evimde hissetmediğim bir dünya köşesi yok sanki. Ama İstanbul ve Goa ile ayrı bir gönül bağım var.

Hindistan’a gitmeden önce böylesine bir değişim ve dönüşüm yaşayacağınızı tahmin eder miydiniz? 
- Gidiş biletimi aldığımda çok enteresan şeylerin beni beklediğini hissediyordum. O zamanlar Hindistan’la ilgili anlatılan mistik hikayeleri dinlerken sıkılırdım. Gittiğimde yavaşca değişmeye, güzelleşmeye başladığımı hissettim. Uzun süre kalmayı planlamıyordum ama bir baktım üç sene geçivermiş.





Lakshmi nasıl kadınların markası ? - Tasarımlarımın tamamı evde de dışarıda da giymeye uygun. Rahat ama bir o kadar da çekici görünebilen, kendi için giyinen kadınların giysisi.

Bu markanın benzerlerinden ne farkı var? 
- Her parça tek ve başka bir eşi yok.

Kumaşlar?
- Hepsi Hindistan’ın değişik bölgelerinden toplanmış, yıllanmış kumaşlar. İpek ve el dokuması kumaşlardan oluşuyor. Bazıları daha etnik, bazıları ise daha egzotik. 

                                      

İlk koleksiyonunuz kaç parça? - 20 parça var. Daha çok kimono benzeri, kaftanımsı üstlerden oluşuyor.

Gündüz mü giyilir, gece mi? 
- Nasıl isterseniz öyle giyebilirsiniz. Ben tasarladıklarımı evde ya da dışarda bikini üstüne veya bir jean üstüne giyebiliyorum. Kısa olanları ise akşam topuklu ayakkabılarla, belki mini bir şortla önerebilirim.

Kişiye özel tasarım yapacak mısınız? 
- Bir arkadaşım, erkek arkadaşı için sipariş verdi bile. Sanırım kişiliği ile bağlantı kurabildiğim şahıslar için özel sipariş yapabilirim. 

                                               

Nerelerde satılacak? 
- Ümit Ünal’ın Asmalımescit’te bulunan atölyesi “Doors” satış noktamız olarak belirlendi. Tsanıtım partisi de 22 Temmuz’da Doors’da.

İlhamım biterse yeni yolculuklar olabilir

Hindistan ve Goa’dan aldığınız ilham bir gün biter mi sizce? O zaman yeni yerler keşfetmek için yeni yolculuklara çıkacak mısınız? 
- Çıkarım tabii. Brezilya çok çekici geliyor ya da Amazonlar. Derin yeşillerin örttüğü kabile hayatları ve elbette Peru. Ama Goa her zaman ilham kaynağım olarak kalacaktır.

                                         

Artık mankenlik ve oyunculuk yapmaya devam etmeyecek misiniz? Yoksa yalnızca kendi markanızın modeli mi olacaksınız? 
- Oyunculuğa devam edeceğim. Hatta hali hazırda bir film çekiyoruz. Mankenliği ise kendi markam ve çok sevdiğim modacıların defileleri için yapacağım.

0 yorum :

Lütfen Yorumunuzun anlaşılır ve imla kurallarına uygun olmasına dikkat ediniz.

-