-

'Vatan sağolmasın; Oğlum sağolsun' diye bağıran baba

7 Eylül 2012 Cuma yazildi.
Sponsorlu Bağlantılar

direkt olarak olay yerinden bildiriyorum:

az evvel alanda idim. yaptığım mesleği vs. söylemeyi istemiyorum. sonuçta resmi bir görevle oradaydım.
izlenimlerim şunlar:

120 asker olduğu söyleniyor birlikte. ancak bu askerlerin hangilerinin şehit olduğu bilinmiyor. emre yıldırım adlı asker ilk tespit edilen asker imiş. yalnızca bilinen bu. mühimmat deposuna henüz girmeye başlamış sanıyorum askerler.

120 askerin yalnızca 10 tanesinin yakınları alanda bulunuyor. gerisi sanıyorum ki öğleden sonra gelecekler alana.
umke ekipleri, patlamanın hemen karşısındaki okula koşullanmış bulunuyor. bir adet çadır kurulmuş ancak kızılay'dan yeni çadırlar istenmiş. bir çok çadır getirilecek.
asker yakınlarının konaklaması için şehirde birkaç yer belirlenmiş. il dışından gelenleri zannediyorum ki oraya gönderecekler.
aileler gerçekten perişan durumda. askerler açıklama dahi yapamıyorlar çünkü onların da bilgileri yok.
mühimmat deposunun bulunduğu yer kapkara olmuş vaziyette. okuldan bahsetmiştim; okulda da dün gece yangın çıkmış. bir çok kitap sayfası yanık halde etraftaydı.
kapkara olmuş bir kutu kola ise olayın vahametini gözler önüne seriyordu.

alana giriş çıkış yasaklanmış. tüm yollar da kapatılmış polis tarafından. bir çok haber kanalı da alanda bulunuyor.
aileler ağlıyor sürekli. çok acıklı anlardı gerçekten. bir tanesinin hikayesi ise yüreğimi dağladı:

babası anlatıyordu, daha dün gece konuştum rahmetliyle diyordu. oğlunu kaybettiğini biliyor, çünkü 18:30 gibi telefonda görüşmüş. uzman çavuş sanırım oğlu. demiş ki 'baba bu gece mühimmat sayımı var, biraz gecikeceğim'...
karısı ağlıyordu ''nasıl gittin'' diye, ''çocuğum küçücük benim, ona nasıl anlatacağım'' diye..

hislerimi kelimelere dökmekte zorlanıyorum. inanın bu satırları bile düzgün bir kafa ile yazamadım. bir oradan bir buradan, dağınık bir şekilde anlattım..
vali, müftü, bir çok asker, polis... hepsi alanda. devlet erkanı ne yazık ki zahmet edip gelmemiş.
asıl olay öğleden sonra başlayacak.
tekrar orada olacağım. diğer aileler de alana ancak gelecekler. yakın illerde yaşayanlar hemen gelmişler ancak diğerleri öğleden sonra bekleniyor. ateş bir çok yüreği yakıyor orada.

allah hepimize sabır versin.

bir babanın komutana bağırırken söylediği şey ise hala kulaklarımda çınlıyor:

''vatanınız batsın, vatan sağ olmasın. oğlum sağ olsun!!!''

0 yorum :

Lütfen Yorumunuzun anlaşılır ve imla kurallarına uygun olmasına dikkat ediniz.

-