ABD merkezli Yahudi sivil toplum örgütü İftira ve İnkar ile Mücadele'den (The Anti-Defamation League- ADL) yapılan yazılı açıklamada, Yahudi milletine karşı soykırım yapan bir insanın şampuan reklamında kullanılmasının anti-Semitizm'i körükleyeceği iddia edildi. Hitler'in milyonlarca Yahudiyi, İkinci Dünya Savaşı'nda öldürdüğüne dikkat çekilen açıklamada, böyle bir insanı kullanarak ürün satmaya çalışmanın hem "çok elim" hem de "iğrenç" olduğu ifade edildi.
ADL Direktörü Abraham H. Foxman, reklam filmini soykırım kurbanları ve kurtulanları anısına büyük saygısızlık olduğunu ileri sürdü. Foxman şöyle konuştu: "Bu emsalsiz trajedinin önemsizleştirilmesi, duyarsızlaştırılmasına katkıda bulunarak soykırım imajı ile hala bazı ülkelerde ürün satmaya çalışılması korku verici. Hitler'in ya da onun ölüm makinelerinden herhangi birinin imajını kullanarak ürün ya da hizmet satmaya çalışmayı hiçbir gerekçe haklı çıkaramaz."
Foxman, reklam filminden dolayı duydukları rahatsızlığı Türkiye'nin Washington Büyükelçisi Namık Tan'a ilettiklerini hatırlattı. Yazılı açıklamada ayrıca, tarihte Yahudilere kucak açmak ile övünen Türkiye'nin bu reklam ile halkını soykırım konusunda yanlış bilgilendireceği de savunuldu
0 yorum :
Lütfen Yorumunuzun anlaşılır ve imla kurallarına uygun olmasına dikkat ediniz.