-

Filozof Zizek Soru - Yorum programında verdiği cevaplar

29 Ocak 2012 Pazar yazildi.
Sponsorlu Bağlantılar

Cüneyt Özdemir'in hazırlayıp sunduğu “Soru-Yorum” programı her Cumartesi saat 21:00'de Cnntürk'te ekranlara gelmeye devam ediyor. İzleyiciler, her hafta konuklara merak edilen soruları görüntülü ve yazılı olarak  cnnturk.com ve dipnot.tv üzerinden ulaştırıyor. Cumartesi günü de Cüneyt Özdemir ile Soru-Yorum'da haftanın konuğu izleyicilerden gelen her türlü soruya içtenlikle cevap veriyor.

Bu hafta söylemleri ile felsefe alanında bilinenleri altüst eden, sinema ve siyaset konusunda derin eleştirilerde bulunan felsefenin süperstarı Slavoj Zizek,  sizden gelen soruları yanıtladı.

Yeni dünya düzeni, felsefe, kapitalizm, Arap Baharı, iyilik kavramı, dünya ve Türkiye sineması hakkında birçok  soruya yanıt veren Zizek’in manşet olan açıklamaları ise şöyle:
"Batı çoğu kez Ortadoğu'yu görmezden geldi."
"İyi birşeyler yapabilmek için iyi insan olmak gerekmiyor"
"İşçiler işten kovulmaktan korktukları için grev yapamaz oldular. Onların yerine doktorlar, mühendisler yapıyor. Daha çok istiyorlar.”
" İşsizlik süresi o kadar uzun ve çok ki sadece işçi olarak bir işe sahip olmak bile bir şans olarak görülüyor'
"Teoride Freudyen olabilirim ama kendim hakkında çok şey bilmek istemiyorum."
Müzisyen Harun Tekin sorduğu  'Sınıf kavramının açıklayıcı gücünün anlamı abartılıyor mu?” sorusuna:  ‘Bir Rock yıldızının böyle bir soru sorabilmesine hayranım'
'Wikileaks bize yeni bir şey göstermedi. Assange'la filan görüşmek istemiyorum, sıkılıyorum bu insanların hepsinden'
'Lady Gaga'yı cinsel olarak çekici bulmadığım gibi kendisini tanımıyorum bile... Bu söylenti düşmanlarımın dedikodusu'
'Slovenya Başbakanı bana Kültür Bakanlığını teklif etti, ben ise Gizli Servis başkanı olmak istedim.'
“Suriye, Irak, İran'da dağılmış Kürtlerin bir Türkiye-Kürt Federasyonu içinde bir araya gelebileceğini iddia ediyor. “
'Ulus devletlerle bir yere varmamız mümkün değil, yeni bir devlet kavramı yaratmalıyız'
'Avrupa kendi içine yeni Türk motifler yerleştirmekle bir yere varamaz, Avrupalıların yeni bir beste yapması gerekiyor'
'Avrupa Birliğini savunan faşistler kazanırsa bu Avrupa Birliğinin sonu demektir'
'Avrupa Birliği Türkiye'yi böylesine kibirli eleştirmeyi hak edecek bir şey yapmıyor'
'Türkiye'de ne liberaller islamcıların yanında olmak isterim ne de Kemalistlerin. Ben böyle bir seçimi ahlaksız buluyorum'
'İnternet aşka düşmeden aşkı vaad ediyor'
'Milyonlarca insanı internette kendinizi açıyorsunuz ama yalnızsınız' 

0 yorum :

Lütfen Yorumunuzun anlaşılır ve imla kurallarına uygun olmasına dikkat ediniz.

-