Bir süredir Pazarland.com adlı internet sitesinden alışveriş yapanların mağduriyeti dile getirmesi üzerine bugün hürriyet gazetesi ve ulusal basında konuyla ilgili haberler çıktı.Söz konusu haberlerde pazarland.com sitesinden alışveriş yapanların mağdur edildiği anlatılmaktaydı.
Site yetkilileri İddialara kendi sitelerinden iddialara şu şekilde cevap verdiler:
Değerli Müşterilerimiz
Pazarland ailesi olarak uzun zamandır sizlere hizmet vermekteyiz ve kurumsal bir ciddiyet içerisinde yakın zamana kadar tüm siparişlerinizi zamanında ve eksiksiz olarak teslim etmekteydik.
Ancak, son dönemde kurucumuz ve genel müdürümüzün yaşadığı ciddi sağlık sorunları nedeniyle firmamızda idari sıkıntılar yaşanmaya başlandı ve maalesef siparişlerinizi tedarik etmede zorluklar yaşamaya başladık
Sizleri mağdur etmemek için tüm çabalarımızla ve özveri ile çalışarak sipariş veren ve ürünlerini tedarik edemediğimiz tüm müşterilerimizin paralarını 11 Haziran 2012 tarihinden itibaren iade etmeye başladık.
Para iadeleri çok kısa bir süre içinde tüm müşterilerimize banka havalesi veya kredi kartlarına iade yolu ile tamamlanacaktır. Bununla ilgili tüm müşterilerimize tek tek e-posta ile bilgilendirmeler yapılmaya başlanmıştır. Lütfen sistemimizde kayıtlı olan e-postalarınızı kontrol ediniz.
Pazarland ailesi olarak tüm müşterilerimizin paralarının son kuruşuna kadar ödeneceğini bir kez daha vurgulamak istiyor ve basında çıkan yanıltıcı haberlere itibar etmemenizi rica ediyoruz. Bu asılsız haberlerle ilgili olarak yasal süreci başlattığımızı da ayrıca bildirmek isteriz.
Elimizde olmayan mücbir sebeplerden kaynaklanan bu durum için özür diler, anlayışınız ve sabrınız için hepinize tek tek teşekkür ederiz.
Pazarland
Ulusal basında çıkan haberler şu şekilde:
GEMİ YOLDA KALDI MESAJI
İnternet üzerinde parfümden klimaya, cep telefonundan bilgisayara, deodoranttan saate kadar binlerce farklı ürünü piyasa değerinin çok altında fiyatlarla satmayı vaat eden pazarland.com adlı alışveriş sitesi, iki aydan bu yana topladığı siparişleri teslim etmediği gibi kredi kartlarından tahsil ettiği bedelleri de iade etme yoluna gitmiyor.
Gelen bazı kullanıcı yorumları şu şekilde:
05 Mayıs 2012 18.30 tarihinde siparişini vermiş olduğum 41892 numaralı MSI Z77A-G43 model ana kartım hala tarafıma ulaşmadı. Bana 10 iş günü içerisinde siparişimin kargolanacağı belirtildi. Ancak 10 iş günü geçtikten sonra firmayı her aradığımda ürün tedarik sürecinde haftaya göndereceğiz bilgisini aldım.
Defalarca aradım aynı cevabı aldım. Firmadan 28 Mayıs tarihinde mail geldi ve İ*** Bey tarafından gönderildi. Geciken siparişimin en kısa zamanda öne alınıp sevk edilmesini sağlamak için kendisinin ilgileneceğini ve problem, sorum olursa mail atabileceğimi yazdı.
Cevap olarak durumumu anlattım en kısa sürede ürünümün elimde olmasını istediğimi belirttim. Ancak mailime cevap gelmedi. Sonraki zamanlarda mağduriyetimi bildirmek için defalarca aradım ancak telefon açılmadı. Mağduriyetimin giderilmesini ve en kısa sürede benimle irtibata geçilmesini istiyorum.
---------------------
Pazarland adlı internet sitesinden 23 Nisan 2012 tarihinde 40572 numaralı sipariş verdiğim 4 ürün tarafıma gelmedi halen ürün temin ediliyor yazıyor. 11 Mayıs itibariyle de müşteri hizmetleri telefonu açmıyor. 12 Mayıs 2012 tarihinde yani bugün şirketin adresine gittim kimse yoktu. Hemen yan binada depoları varmış.
En son ayın 7'sinde görüştüğümde telefondan F**** Bey diye biri çıktı. "Ürün bu hafta sonu gelecek" dedi. Sanırsam süre kazanmak için yapılmış bir şey, umarım doğru çıkmaz. Tek çekim yapmıştım kredi kartından 2270 TL civarı harcadım. Savcılığa gitmeyi düşünüyorum.
--
Önceden telefona cıkıyorlardı ama artık oda yok.Yarın ilk işim Kadıköy emniyet müdürlüğüne gidip şikayetçi olup savcılığa başvurmak.Umarım bir sonuç alınabilir.
Oluşturduğu sanal mağaza üzerinden hâlâ sipariş almaya devam eden site, piyasa değeri 2 bin TL olan cep telefonlarını 1499 TL’ye, 250 TL’lik parfümleri 180 TL’ye, 1500 TL’lik televizyonları da 899 TL’ye pazarlıyordu.
Hürriyet'in haberine göre, uzun süredir internet üzerinden kişisel bakım ürünleri, elektronik eşyalar, saat, gözlük ve aksesuarlar pazarlayan pazarland.com adlı sanal mağaza son iki aydır teslim etmediği gibi Anadolu Yakası’ndaki merkezini de kapattı.
Ürün teslimi ve para iadesi yapmadığı müşterilerine “Gemi yolda kaldı”, “TIR devrildi”, “Malları su bastı”, “Allah bize, biz size” mesajları atıyor. Firmanın mağdur ettiği müşterilerden Selin Tüysüz, cazip fiyat vaadinden yararlanarak, 2 adet iPhone 4S cep telefonu siparişi verdiğini söylüyor. 2 telefon için kredi kartından 3 bin lira ödemede bulunan Tüysüz, “Bu site 18 Nisan’da bir kampanya başlattı, belli markalara ait bir çok üründe indirim yaptı ve siparişleri topladı. Aynı kampanya yoğun ilgi nedeniyle belli aralıklarla 4 kez tekrarlandı. Son gün 30 Nisan’dı. 200’den fazla kişi bu kampanyadan yararlandı. O günden bu yana verilen siparişlerin hiç biri gönderilmedi. Para iadesi de yapılmadı” dedi.
MAĞDURLARIN FACEBOOK GRUBU
Mağduriyetlerin peş peşe ortaya çıkması üzerine, şikayetler bir anda sosyal medyada hızlı yayıldı. Mağdurlar, anında Facebook’ta “pazarland donanımhaber” adlı bir gurup oluşturdu. Buna rağmen, kredi kartı ve havale yoluyla yapılan ödemeler, sonuçsuz kaldı. İlk önce ürün teslim süresi, 10 iş gününden 20’ye çıktı, ardından oyalama taktikleri devreye girdi. Telefonlara ilk başlarda yanıt verildi. Sonra, o da kesildi. İstanbul’daki ana tedarikçi firmayla temasa geçen mağdurlar, firmadan herhangi bir sipariş almadıklarını öğrendi.
Kaynak:hurriyet.com
-
Pazarland.com sitesinden alışveriş yapanlar mağdur oldular mı?
17 Haziran 2012 Pazar
yazildi.
Tweetle
Sponsorlu Bağlantılar |
0 yorum :
Lütfen Yorumunuzun anlaşılır ve imla kurallarına uygun olmasına dikkat ediniz.