-

İzmir Konak'ta öğrencisini döven öğretmen skandalı

9 Nisan 2013 Salı yazildi.
Sponsorlu Bağlantılar


İzmir’in Konak ilçesinde 9. sınıf öğrencisi, iki öğretmeninden dayak yediği iddiasıyla polise başvurdu ve hastaneden darp raporu aldı.Öğrencinin dayak yediği anlar güvenlik kamerası tarafından saniye saniye görüntülendi.



18 Mart günü yaşanan olay, Yenişehir semtindeki Şehit İdari Ateşe Çağlar Yücel Denizcilik Anadolu Meslek Lisesi'nde meydana geldi. İddiaya göre, kantin uzak olduğu için okul bahçesinin demirleri arasından seyyar satıcısından su almak isteyen Ünal C., H.B.Ö adlı öğretmeni tarafından darp edildi. Ünal C., olayı şöyle anlattı: "İsmini daha sonra karakolda öğrendiğim okulumuzun öğretmenlerinden H.B.Ö. bana küfür söyleyerek seslendi. 'Hocam neden böyle diyorsunuz' dedim. 'Sana mı sorcağım' diyerek ayaklarıma elindeki sopa ile ile vurmaya başladı.


Ben 'vurmayın' dediğimde küfür ve hakaretlerle elindeki sopayla bu kez kafama vurdu. Sopayı tuttuğum anda da kafa attı ve kulağıma geldi. Ben kendisine ne bir kötü söz söyledim ne de vurmaya teşebbüs ettim. O bana vurmaya çalışırken, ellerini tutmaya çalışıyordum. Sopa kırılınca ağıza alınmayacak küfürler söyledi ve anneme küfür etmeye başladı. Bu sırada adını yine karakolda öğrendiğim öğretmen T.A. geldi. O da bana yumruk atıp küfür etmeye başladı. Ben 'vurmayın' diye bağırıyordum, bu sırada benim bölümdeki sınıf öğretmenim M.Ü. koşarak geldi ve iki öğretmenin elinden beni alıp, okul aile birliğinin odasına götürdü. Daha sonra annem Ayşe Çakır'ı telefonla arayıp yaşananları anlattım. Daha sonra babam ve annem gelip beni karakola ve darp raporu için Devlet Hastanesi'ne götürdüler" diye konuştu.

DAYAK ANI GÜVENLİK KAMERASINDA

 Ünal Ç.’nin öğretmenleri tarafından darp edilme anı saniye saiye okulun güvelik kameralarına da yansıdı. Kameralarda, Ünal Ç., okulun hemen yanında bulunan büfeciden su vermesini istiyor. Ardından Ünal’ın yanına gelen öğretmeniyle kısa bir tartışma yaşayan Ünal’a öğretmeni H.B.Ö., elindeki sopayla vurmaya çalışıyor. Daha sonra elleriyle Ünal’ı hırpalayan H.B.Ö.isimli öğretmeni birde suratına kafa atıyor. Bu sırada öğrenciler, öğretmeni tutmaya çalışırken, diğer bir öğretmen T.A., tekme tokat liseli gence vurmaya başlıyor. Uzun süre fiziki saldırıda bulunan öğretmenler, orada bulunan öğrenciler ve diğer öğretmenler tarafından sakinleştirilmeye çalışılıyor.

İki öğretmeni hem emniyete hem milli eğitime şikayet ettiklerini belirten Anne Ayşe Ç., oğlunun sınıf başkanı olduğunu, öğretmenlerine karşı saygısız davranan biri olsa neden başkan olarak seçileceğini sordu. Anne Ayşe Ç., “Oğlum suçlu bile olsa cezası idarece verilir. Bu tür ilkel yöntemlerle ceza verilmez. Hakkımızı arayacağız” dedi.

UZAKLAŞTIRMA CEZASI ALDI

 Olayı yargıya taşıdıklarını ifade eden Anne Ayşe C., oğlunun okuldan uzaklaştırma cezası aldığını ancak öğretmenlerin göreve devam ettiğini belirtti. Olaya isyan eden Anne Ayşe Ç.,: “Bunları yaşadıkları yetmezmiş gibi, okul yönetimi ve disiplin kurulu oğluma 5 gün uzaklaştırma cezası verdi. Ve bu öğrencinin şu anda psikolojisinin nasıl olmasını bekliyorsunuz. Ya da bu okula karşı, nasıl bir sempati duymasını bekleyebiliriz. Biz adalete sığınıyoruz aile olarak. Yetkili mercilerden bize yardımcı olmasını bekliyoruz. Oğlum oıuldan uzaklaştırılırken 1 öğrenciye tekeme tokat kafasında sopa kıracak öğretmenler, şu anda okulda görevlerine devam ediyorlar.” diye konuştu.

 Okul yönetimi ise, olayın yargı ve Milli Eğitim Müdürlüğüne intikal ettiğini belirterek sessiz kaldı.

0 yorum :

Lütfen Yorumunuzun anlaşılır ve imla kurallarına uygun olmasına dikkat ediniz.

-