Yamaç paraşütü kalkış aşamaları Başlangıç Paraşütü "Apco-Prima"
1. Rahatlıkla koşulacak türden uygun eğimli bir yamaca açık olarak serilen paraşüt pilotun koşuya başlamasıyla hemen hava ile dolar.
2. Kanat şeklini alır ve pilotu taşımaya başlar.
3. Pilotun koşuya 3-5 metre daha devam etmesi ile havalanır.
4. Yamaçtan aşağı süzülerek konforlu ve emniyetli bir uçuşa başlar. Uçuşlar pilotun tecrübesine bağlı olarak saatlerce/ kilometrelerce sürebilir.
Dünya Havacılık Federasyonun (FAI) Pilot eğitim standartına (PARAPRO COLOR CODE) göre Orange Pilot olan pilotların kullanabileceği bir kanattır. Yamaç Paraşütü ilk Eğitim aşamalarında kullanılır. Hızı ortalama 35km.dir. Dönüşleri ve manevraları çok yavaştır. Stabil olmayan uçuş koşullarında pilotun müdahalesine gerek kalmadan paraşüt durumu recover edebilir. Dünya malzeme standartlarına göre paraşütün sınırları :
(DHV ) DHV ½ ,2, (AFNOR/CEN) Standard
Başlangıç-Orta Seviye Paraşüt Apco-Fiesta
Eğitim aşamalarını tamamlamış, Dünya Havacılık Federasyonun (FAI) Pilot eğitim standartına (PARAPRO COLOR CODE) göre Orange Pilot olan pilotların kullanabileceği bir kanattır. Hızı ortalama 45+km.dir. Max güvenliliği ve orta seviye performansı içerir. Stabil olmayan uçuş koşullarında pilotun müdahalesine gerek kalmadan paraşüt durumu recover edebilir. Dünya malzeme standartlarına göre paraşütün sınırları :
(DHV ) DHV 1, ½ , (AFNOR/CEN) Standard
İleri-Orta Seviye Paraşüt Apco-Allegra
Dünya Havacılık Federasyonun Pilot eğitim standartına (PARAPRO COLOR CODE) göre Green Pilot olan pilotların kullanabileceği bir kanattır. Hızı ortalama 45-50 km. arasındadır. Dönüşleri ve manevraları keskindir. Stabil olmayan uçuş anlarında pilotun paraşütü recover edebilmesi için SIV eğitimini tamamlaması gereklidir.. Dünya malzeme standartlarına göre paraşütün sınırları :
(DHV ) DHV ½ ,2 ,(AFNOR/CEN)
İleri Seviye Paraşüt Apco-Bageera
Dünya Havacılık Federasyonun Pilot eğitim standartına (PARAPRO COLOR CODE) göre Blue Pilot olan pilotların kullanabileceği bir kanattır. Hızı ortalama 50 km. ve üzeridir. Dönüşleri ve manevraları çok keskindir. Stabil olmayan uçuş anlarında pilotun paraşütü recover edebilmesi için gerçek anlamda tecrübeli olmalıdır. Dünya malzeme standartlarına göre paraşütün sınırları :
(DHV ) DHV 2, 2/3, (AFNOR/CEN) Performans
Yarışma Paraşütü Apco-Tigra 2000
Dünya Havacılık Federasyonun Pilot eğitim standartına (PARAPRO COLOR CODE) göre Brown Pilot ve üstü olan pilotların kullanabileceği bir kanattır. Hızı ortalama 50 km. ve üzeridir. Bu tip kanatlar genelde sadece yartışma pilotları tarafından kullanılan çok tecrübe isteyen kanatlardır. Stabil olmayan uçuş anlarında paraşütü recover etmek zordur.. Dünya malzeme standartlarına göre paraşütün sınırları :
(DHV) DHV 3, (AFNOR/CEN) Performans
-
Yamaç Paraşütü Nasıl Yapılır?
13 Ekim 2011 Perşembe
yazildi.
Tweetle
Sponsorlu Bağlantılar |
0 yorum :
Lütfen Yorumunuzun anlaşılır ve imla kurallarına uygun olmasına dikkat ediniz.