GOGOL
BORDELLO
Gogol Bordello, New York'a doğru gerçekleşen göçmen akımının hikayesini anlatmak için uçarı, esprili ve sürreal kostümlerin kullanıldığı bir tarz aracılığıyla punk, çingene müziği ve Brechtiyen kabaresinin elementlerini birleştirmiştir.
Grubun kurucusu ve solisti Eugene Hütz'ün müzik zevki, ülkesi Ukrayna'da Birthday Party ve Einstürzande Neubauten'in kasetlerini dinleyerek şekillendi. Hütz, 1986'da Çernobil felaketinin ardından Batı Ukrayna'ya tahliye edildikleri dönem, çingene müziğinin dışa dönük etkileyici niteliğiyle büyülendi. 1993 yılında Amerika'ya gelmeden önce, Polonya, Macaristan, Avusturya ve İtalya'da tam bir göçebe hayatı sürdü. New York'a vardıktan sonra gitarist Vlad Solofar ve akordiyon sanatçısı Sasha Kazatchkoff ile bir grup kurdu. Davulda Amerikalı Eliot Fergusen, grubun güçlü bir rock sound'u kazanmasını sağladı. Sonrasında, Bordello'nun ilginç sahne şovlarının mimarı, eski tiyatro yönetmeni Moskovalı kemancı Sergei Riabtsev gruba dahil oldu. (Süper
güçleri olan bir Ukraynalı göçmen vampirin hikayesinin anlatıldığı gösteri örnek olarak verilebilir.)
Grubun erken dönem gösterileri, Rus düğünlerinde yaptıkları çingene müziğini kapsıyordu. Fakat müzikleri daha sonrasında, kendilerine New York'un merkez piyasasında oldukça fazla takipçi bulacakları hiper-kinetik bir patlamaya doğru evrildi. 1999 yılında When The Tricker Comes a Pokin’ adında ilk 45’liklerini yayınladılar. Ardından da Nick Cave and the Bad Seeds'in davulcusu Jim Sclavunos'un yapımcılığındaki ilk albümleri Voi-La Intruder piyasaya sürüldü. Bu sırada Sakhalin adlı bir Rus adasından akordiyon sanatçısı Yuri Lemeshev, Solofar ve Kazatchkoff'un yerine gruba alındı. İsrailli iki müzisyen; gitarist Oren Kaplan ve saksafoncu Ori Kaplan'da aynı dönem gruba eklenenlerdendi. Hütz, şehir merkezi sahnelerindeki aktifliği sayesinde grubun popülerliğinin artmasını sağladı. Danstan ve tabak kırmaktan hoşlanmaya eğilimli bir grup artist, model, Ukraynalı, Rus, Çingene ve Bulgar kalabalığına Ukrayna, çingene, rai ve flemenko müziği çaldığı Bulgar barındaki perşembe günü programı da bu popülerliğin artışındaki etkenlerden biriydi. Gogol Bordello 2002 baharında, bir Avrupa turnesine katıldı ve Whitney Biennial'inde performanslarını sergiledi. Bu performanslarıyla grup yepyeni bir dinleyici kitlesiyle buluştu.
Back in the day yo as we learned
A man was not considered to be
Considered to be fully grown
Has he not gone-a beyond the hills
Has he not crossed the 7 seas
Yeah, 7 seas at least!
Just like the scarecrows in hometown
Yeah, scarecrows in hometown
From screen to screen they're travelin'
But I'm a wanderlust king
Let me out
Let me be gone
In the world's beat up road sign
I saw new history of time
New history of time!!!
Breaking up their neck
Chinese moving in building discotheques
Trans-Siberian sex toys and whatnot
Yeah, and why not?
Well at least it's something different
From what they got in every other airport
sovrat ne dast ni Yura ni Seryozga!
Simple because I'm not a total gadjo
Da ja shut, ja tziratch, nu tak stozge?
Looking for understanding
Of the times that we live in
Hunting and gathering first hand information
Challenging definitions of sin
Looking for lovers
Of the ultimate beauty
But never settled in
I 'm a Wanderlust King!
Let me out
Let me be gone
In the world's beat up road sign
I saw new history of time
New history of time!!!
And billionaires
And generals
They'll never know
They'll never know
What I have owned!
What I have owned
I 'm a Wanderlust King!
0 yorum :
Lütfen Yorumunuzun anlaşılır ve imla kurallarına uygun olmasına dikkat ediniz.