BURAK TAŞÇI
HABERTURK.COM EKONOMİ SERVİSİ
buraktasci@haberturk.com
Yaz aylarının gelmesiyle beraber, yağışlı geçen kış aylarından sonra sokaklarda temiz arabalar görmeye başladık. Ancak her temiz araba sağlıklı bir şekilde yıkanıyor mu? sorusuna doğru cevap veremiyoruz. Birçok otomobil kullanıcısı akaryakıt aldığı istasyonda aracını yıkatıp çıkıyor. Bu istasyonlarda otomatik yıkama diye tabir edilen su ve fırça vasıtasıyla aracı yıkayan sistemler bulunuyor. Bu sistemlere aracınızı soktuğunuzda bilin ki aracınız çizilecektir. Bunun yanı sıra ayna ve antenlere de zarar verecektir.
Bundan dolayı araçlarınızı otomatik yıkama yerine ''köpüklü yıkama'' ile yıkatın. Köpüklü yıkama da belli bir noktaya kadar temizlik sağlıyor. Onun için yıkamacıya aracın üzeri köpüklüyken süngerle temizlemesini söyleyin. Aksi taktirde çamur izleri üzerinden gitmeyecektir.
RENAULT GRAND SCENİC - TEST
Aracı tam tabir etmek gerekirse ''geniş aile otomobili'' demek yanlış olmaz. İç mekan ferahlığı, yakıt ekonomisi, fonksiyonel kullanımı ile çocuklu ailelerin vazgeçilmezi olacağa benziyor. 1.5 DCI 8 valfe motora sahip olan test aracını uzun bir parkurda test ettim. Cüssesine göre küçük bir motora sahip olunduğu düşünülen Grand Scenic, böyle düşünenleri yanıltıyor. 6 ileri vitese sahip araç hem yakıt tasarrufu hem de serilikte sürücüsüne zevk veriyor. Aracın vites geçişlerinin biraz kemikli ve uzun olması sürücüye zorluk yaşatabiliyor.
İç mekan
Grand Scenic'in kokpitine oturduğunuzda diğer araçlardan daha yüksekte durmanız size güven veriyor. İç mekanda kullanılan malzeme kalitesi verilen paranın karşılığını fazlasıyla veriyor. Büyük bir ön konsola sahip araç, tamamen dijital göstergelerle donatılmış 5 temalı gösterge ekranına sahip olan Grand Scenic, navigasyon sistemi ile de yolunuzu bulmanızı sağlıyor. Navigasyon sistemini ise aracın iki koltuğu arasındaki kumanda konsolundan idare ediyorsunuz. Konsolda kullanılan malzeme ise yumuşak. Konsolun alt taraflarına bakıldığında geleneksel Renault çizgilerini buluyoruz. Aracın mp3 çalarlı müzik sistemi ve dijital kliması Megane, Laguna ve Fluence'te olduğu gibi. Elektrikli el frenine sahip Grand Scenic, iç mekanda açık renk kumaş ve deri kullanılmasıyla beraber cam tavana sahip olması içerde aydınlık yaratıyor. 7 koltuklu olan test aracımızda arka koltukların birbirinden bağımsız olması, arkada seyahat edeceklere büyük rahatlık sağlıyor. Bagajda gömülü vaziyette olan 2 koltuk tek hamlede açılabiliyor. Olası bir lastik patlaması durumunda aracın krikosu ve bijon anahtarını almak için çaba sarfetmeniz gerekiyor. Dar bir alanda bulunan kriko ve bijon anahtarı sizi terletebilir. Ön koltukların arkasında bulunan masalar ise çocuklar için ideal.
Dış görünüm
Aracın dışı oldukça heybetli görünüyor. Kaputa uzanan büyük tampon, büyük farlar, büyük Renault logosu aracın heybetine heybet katıyor. Tatlı bir görünüme sahip Grand Scenic, yerden oldukça yüksek. Geniş camlara sahip Scenic'te aynalar elektikli ve araçtan çıkıldığında otomatik olarak kapanıyor. Arka kısımda da büyükçe stop lambalarına sahip olan Grand Scenic'te, metalik kapı kolları ve alüminyum alaşımlı jantlar araca zenginlik katıyor.
Aracın kullanımının rahat olmasına rağmen virajlarda yatma hissi vermesi sürücüsünü tedirgin edebilir. Ancak araçtaki güvenlik ve fren sistemi virajlardaki yatma hissini ortadan kaldırıyor. Yeni Grand Scenic'e 43.350 TL'den başlayan kampanyalı fiyatıyla sahip olabilirsiniz...
0 yorum :
Lütfen Yorumunuzun anlaşılır ve imla kurallarına uygun olmasına dikkat ediniz.