Son zamanlarda ekranlarda en çok dönen reklamlar inşaat sektöründen...
Bizi lüks konforlu ev sahibi yapmak isteyen bir takım inşaat şirketleri...
Bu reklamlarda en çok dikkat çeken küçük kız ve baba ilişkisinin kullanılması...
Freudyen teoride anne oğul ve baba kız ilişkisinin psikanalitik analizini bir çoğumuz biliriz..
Reklamlarda görülen o dur ki henüz küçük yaşta olan kız çocuğu masal kahramanlarını, hayaller dünyasındaki idollerini veya bir takım masum saf isteklerini değil de lüks yüksek binaları hayal etmektedir.
Babasından son derece lüks hayallerini gerçekleştirmesini istemekte ancak böyle mutlu olacağını vurgulamaktadır. Baba ailenin reisi olarak kızın sözde uyumadan önce hep düşündüğü o evleri satın almalıdır ki kızının karşısında güçlü dirayetli baba figüründen uzaklaşmasın...
Açıkça babaya ancak saygınlığını böyle koruyabileceği, aile üyeleri nezninde itibar kazanması için bu arzuların gerçekleştirilmesi gerektiği mesajı verilmektedir. Görünüşe göre artık küçük kız çocukları masal kahramanlarını yada bir takım safiyane duygularla oyuncakları falan değil de lüks evleri hayal etmektedir...
Küçük kız çocuğu reklamda annenin yerine geçmektedir... Gerçekte iyi bir evde mutlu lüks bir hayat sürmek isteyen kadın reklamda o kadar masum olamayacağından, bu isteği duyan kişinin daha masum olan çocuğa biçilmesi iki taraflı bir darbeyle babayı zor durumda bırakmaktadır.
Zira babadan bunu isteyen hem bir dişi hem de bir çocuktur. Böylece baba için tek çıkar yol güçlü saygın bir erkek olarak ailesinin gözünde büyümek adına o evleri satın almaktır...
Diğer bir reklam ise meşhur iş adamı Ali Ağaoğlu'nun Maslak 1453 projesi..
Projenin de isminden anlaşılacağı gibi 1453 vurgusuyla İstanbul'un fethine gönderme yapılmakta. Ali Ağaoğlu bir zamanlar 1453 yılında Fatih'in İstanbul'un kaderini değiştirdiği gibi bu yeni projesiyle İstanbul'un kaderini inşaat sektöründe bir kez daha değiştireceğini düşündüğünün mesajını vermek istemiş olur.. Ya da herkesin beynine kazınmış bu tarihinin büyüsünden yararlanmak istiyor olabilir..
Reklamda her zaman olduğu gibi kendisi oynamakta. Muhatabınız benim bana güveneceksiniz size bu evleri satan benim benim adım Ali soyadım Ağaoğlu diyerek güven aşılamaya çalışmakta..
Yeni projesinde göründüğü kadarıyla sosyalleşmek adına çarşılara pazarlara kültür sanat faaliyeti için bir takım mekanlara gitmenize gerek kalmıyor. Artık kendi alanınızda sosyalleşeceksiniz. Son zamanlarda iyice yaygınlaşan bu konsept insanları iyice yalnızlaştiriracak gibi görünüyor.
Bu arada bilindiği gibi Ali Ağaoğlu'nun hızlı yükselişine çok büyük tepki var. Özellikle gece konduları yıktırdığı konut sahiplerini üç beş kuruşla evsiz bıraktığı gibi bir takım şikayetler sık sık gündeme geliyor.. Reklam genel olarak büyük tepkiyle karşılansa da hedef kitlesi açısından başarılı bir reklam. Sonuçta reklam cebinde eşek yüküyle parası olan lükse düşkün kapitalizmin güzelliklerini doyasıya yaşamak isteyen insanlar için çekilmiş...
Her zaman olduğu gibi istediği sükseyi yapacaktır..
0 yorum :
Lütfen Yorumunuzun anlaşılır ve imla kurallarına uygun olmasına dikkat ediniz.