12 Aralık 2012 Çarşamba

İnşaat reklamlarında kullanılan KÜÇÜK KIZ çocukları


Küçük kız çocuğu temalı Ev ve inşaat reklamları |  görsel 1


Son zamanlarda  ekranlarda en çok dönen reklamlar inşaat sektöründen...
Bizi lüks  konforlu ev sahibi yapmak isteyen  bir takım inşaat şirketleri...
Bu reklamlarda en çok dikkat çeken küçük kız  ve baba ilişkisinin  kullanılması...

Freudyen teoride   anne  oğul ve baba  kız ilişkisinin  psikanalitik analizini bir çoğumuz biliriz..

Reklamlarda görülen  o dur ki henüz  küçük yaşta  olan  kız çocuğu masal kahramanlarını, hayaller dünyasındaki idollerini veya  bir takım masum  saf  isteklerini değil de  lüks  yüksek binaları  hayal etmektedir.

Babasından  son derece lüks hayallerini gerçekleştirmesini  istemekte ancak böyle  mutlu olacağını  vurgulamaktadır. Baba  ailenin  reisi  olarak  kızın  sözde  uyumadan  önce hep düşündüğü o evleri satın almalıdır ki kızının karşısında   güçlü dirayetli  baba  figüründen  uzaklaşmasın...

Açıkça babaya  ancak  saygınlığını  böyle koruyabileceği, aile üyeleri nezninde itibar kazanması için bu arzuların gerçekleştirilmesi gerektiği  mesajı verilmektedir. Görünüşe göre artık  küçük kız  çocukları   masal kahramanlarını yada   bir takım safiyane  duygularla   oyuncakları falan değil de  lüks  evleri  hayal etmektedir...

Küçük kız  çocuğu reklamda  annenin  yerine geçmektedir... Gerçekte iyi bir evde   mutlu lüks  bir  hayat  sürmek isteyen   kadın    reklamda   o kadar  masum olamayacağından,  bu isteği duyan kişinin daha masum olan  çocuğa  biçilmesi  iki  taraflı bir darbeyle  babayı zor durumda  bırakmaktadır.

Zira  babadan  bunu  isteyen  hem bir dişi  hem de  bir çocuktur. Böylece  baba için tek çıkar yol  güçlü   saygın  bir erkek  olarak  ailesinin  gözünde  büyümek adına  o evleri satın almaktır...


Diğer  bir  reklam ise  meşhur  iş adamı Ali Ağaoğlu'nun Maslak 1453 projesi..
Projenin de isminden  anlaşılacağı gibi  1453 vurgusuyla  İstanbul'un fethine  gönderme  yapılmakta. Ali Ağaoğlu  bir zamanlar 1453 yılında  Fatih'in İstanbul'un kaderini değiştirdiği gibi  bu yeni projesiyle İstanbul'un  kaderini   inşaat sektöründe bir kez daha  değiştireceğini  düşündüğünün mesajını vermek istemiş olur.. Ya da  herkesin beynine  kazınmış bu tarihinin büyüsünden  yararlanmak istiyor olabilir..

Reklamda  her zaman  olduğu gibi  kendisi  oynamakta. Muhatabınız benim   bana  güveneceksiniz size  bu evleri satan benim   benim  adım  Ali soyadım Ağaoğlu diyerek  güven aşılamaya çalışmakta..

Yeni projesinde göründüğü kadarıyla  sosyalleşmek adına   çarşılara pazarlara  kültür sanat faaliyeti için bir takım mekanlara  gitmenize  gerek kalmıyor.  Artık kendi  alanınızda  sosyalleşeceksiniz. Son zamanlarda   iyice  yaygınlaşan  bu konsept insanları iyice  yalnızlaştiriracak gibi görünüyor.

Bu arada   bilindiği gibi Ali Ağaoğlu'nun  hızlı yükselişine çok büyük tepki var.  Özellikle  gece konduları yıktırdığı  konut sahiplerini  üç beş kuruşla evsiz  bıraktığı gibi  bir takım şikayetler  sık sık gündeme  geliyor.. Reklam genel olarak büyük tepkiyle karşılansa da  hedef  kitlesi  açısından   başarılı bir reklam. Sonuçta  reklam  cebinde  eşek  yüküyle parası  olan  lükse düşkün kapitalizmin  güzelliklerini  doyasıya   yaşamak  isteyen   insanlar için çekilmiş...

Her zaman olduğu  gibi  istediği sükseyi yapacaktır..





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen Yorumunuzun anlaşılır ve imla kurallarına uygun olmasına dikkat ediniz.