9 Mayıs 2012 Çarşamba

Arçelik'in Sosyal medyada anne devrimi adlı reklam skandalı

Anneler günü için Profilonun hazırladığı "yavrum seni like ettim" sloganlı kötü reklamının ardından benzer temalı bir başka reklam rezaletine imza atan bu kez Arçelik oldu.

Arçelik'in reklamında annelerin sosyal medyadaki rolü ve etkinliği hakkında gerçek dışı istatistiklere yer veriliyor. Sosyal medyada bir devrim yaşanıyormuş gibi anlatılan reklam arçelikten çok facebook ve twitter reklamı gibi görünüyor.

Profilo ve Arçelik firmasının reklamlarının ortak özelliği her ikisinde de sanki aileler artık sosyal medya aracığıyla birbirleriyle ilişki kuruyor gerçek dünyada birbirleiyle alışverişi olmazken sosyal medyada a'dan z'ye her konuyu paylaşiyor yaşamlarını internette sürdürüyor gibi bir düşünce yaratılmak istenmesi..

Bu anlamda her iki reklam filmide izleyiciye annelerinizi facebook'a getirin onları üye yapın mesajı içermekte. Hatta anlatılanlar o kadar abartılı ki nerdeyse bütün anneler zaten sosyal medyada sadece çok az bir kesimin annesi yok gibi bir izlenim yaratılmış.

Son derece saçma ve anneler günüyle ilgisiz bu reklamlar anneleri kirletmekten öteye gidebilen reklamlar değil. Bir tanesi anneleri geri zekalı gibi gösterirken diğer rekalm filmi gerçek dışı istatistiklerle anneleri sosyal medyaya çekmesi çabası güdüyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen Yorumunuzun anlaşılır ve imla kurallarına uygun olmasına dikkat ediniz.